To the text

Better work, information as desired: We give you the information you really need and are committed to a better and more ecological working environment. When Book Publisher Best of HR – Berufebilder.de® with Unique Book Concept and eCourses we offer over 20 years of experience in Corporate Publishing - with Clients like Samsung, Otto, Governmental Institutions. Publisher Simone Janson also heads the Institute Berufebilder Yourweb, which awards scholarships and belongs to one of the top 10 female German bloggers, referenced in ARD, FAZ, ZEIT, WELT, Wikipedia .

Disclosure & Image Rights:

Here writes for you:

Stefan Häseli Portrait 1_quadrStefan Häseli is a consultant for organizational development. For over 10 years, the University of St. Gallen-certified coach and trainer for management, communication and marketing issues has accompanied well-known companies such as Omega, Swatch, Reader's Digest and the Swiss Post. Awarded the International German Training Prize in Gold, the former cabaret artist and book author is also in demand as a moderator and keynote speaker in German-speaking countries. More information at www.atelier-ct.ch and www.stefanhaeseli.ch All texts by Stefan Häseli.

Diversity communication & creativity at work: Buzzwords as a trend barometer

Communication is an important part of our professional life and everyday life. Accordingly, buzzwords are a decisive yardstick for creativity and current trends in our communication and society. We have to endure the discrepancies.

Best of HR – Berufebilder.de®

The Word of the Year: Jamaica Off

Buzzwords und Trendbegriffe lassen sich immer gut erkennen, man denke nur an schlagkräftige Hashtags wie ‚Jamaika-Aus’ vor ‚#MeToo’ und ‚Ehe für alle’ oder ‚Alternative Fakten’. Was einerseits eine immer wieder spannende Kür neuer Wortschöpfungen darstellt, ist für Kommunikations-Junkies andererseits ein ultimativer Beweis dafür, dass „Sprache“ lebt.

The fact is: what has been said many times has to deal with somehow. Such buzzwords therefore say more about us, our relationships and the contradictions in our society than many are well aware of.

Conclusions about current trends

If such keywords allow the shortest possible inventory of a current trend, they do not reflect such short trends in social questions. But let's take a look at the most used words of the year:

Ob ‚Jamaika-Aus’, ‚#MeToo’ oder ‚Ehe für alle’ – sie haben alle etwas gemeinsam, denn es geht um (unsere) Gemeinschaft. Um das zusammen Regieren (oder halt nicht), um „Ich auch“ und die ausgelöste Solidaritätswelle und schließlich mit der „Ehe für alle“ um einen Mikrokosmos von gelebter Gemeinschaft im kleinsten Rahmen.

Tip: Text as PDF (please read the instructions!) or to this text complete eCourse or series Download. Actions or news via Newsletter!

Think about what makes us different

Vielleicht gibt uns das den Anstoß, wieder einmal darüber nachzudenken, was uns ausmacht. Das ist übrigens weder neu, noch revolutionär: Der Mensch ist ein Beziehungswesen. Die Frage, die sehr oft von Menschen gestellt wird „was habe ich davon“ kehre ich bewusst in Gesprächen schon einmal um „was kannst Du denn zur Gemeinschaft beitragen?“. Anschließend gibt’s – testen Sie es aus – immer spannende Diskussionen.

Doch halten wir noch einmal fest: Wir sind angelegt auf Beziehungen. Das heißt nicht, dass jeder von uns den gleich starken „Drang“ für Beziehungen hat. Die einen leben davon, mit anderen zusammen zu sein und blühen erst dann richtig auf, wenn sie jeden Abend bis Mitternacht mit möglichst vielen Menschen in einer Gemeinschaft verbringen können.

The Unword of the Year: Alternative Facts

Others, on the other hand, find it difficult to keep others around, they value it quietly and quietly. Nevertheless, we are all human relationships. We need supplementation and correction by others, because learning and growth are always done through community.

Beispielsweise der Begriff ‚Alternative Fakten’. Er wurde einst zum Unwort des Jahres. In der Begründung der Jury hieß es: „Es ist der verschleiernde Ausdruck für den Versuch, Falschbehauptungen als legitimes Mittel der öffentlichen Auseinandersetzung salonfähig zu machen“. Vordergründig ist clear, wem wir das zu „verdanken“ haben.

Invented by Donald Trump

Invented or really puffed in the Twitter channel has the term Donald Trump. His name is presidential Twitter King of the World and incidentally still American President. In fact, arguably the most powerful man on earth, watching TV in the morning and twenty minutes later tweeting around the globe.

He does not form a well-founded opinion despite a billionaire CIA, but believes what is on TV. And even though they have no public office and are certainly not democratically elected, said TV editors are secretly one of the most powerful people in the world.

Inconsistencies around the globe

The communication spoken in everyday life is always a yardstick of what is going on in society. The words used in everyday life are the fine window panes of the global state. Because alternatives and facts go together as well as cow and plane. 'Alternative facts' does so much Sense wie „fliegende Kuh“, nämlich keinen.

Entweder ist etwas eine Alternative oder ein Faktum. Beides zusammen bringt allerdings auch die laufenden Widersprüchlichkeiten zum Ausdruck, die im Moment den Globus wie ein Burglind-Sturm (… wobei der Wortteil „Burg“ ja so überhaupt nicht auf etwas derart Dynamisches wie einen Sturm passt) umwinden. Dabei beginnt es ja bereits beim Begriff „UnWORT des Jahres“. Mit ‘Alternative Fakten’ werden erstmals zwei Worte zu einem Unwort gekürt. Ja, entweder küren wir ein Wort oder einen Begriff. Aber ein Wort ankündigen, und dann zwei küren, ist ein Widerspruch. Aber es geht ja noch weiter:

Google, Facebook and Co. make national borders superfluous

Globalization is growing. Google, Facebook and Co. make the national borders a minor matter that could cost any geography teacher the job. During the same period, nationalist movements put on fancy cloaks and subtly take over power.

Company machen eine Werbekampagne „Lieber Kunde, so viel waren Sie uns noch nie wert“ und streichen gleichzeitig das kundennahe Filialnetz zusammen.

Every society has the buzz words it deserves

Contradictions also exist in other areas. For example, in education: one educational reform is chasing the next, but school performance is getting worse and worse.

It is probably so: Every society has the buzzwords it deserves. But - and that's the good news - every society also has the opportunity to develop itself. I'm looking forward to the next trend terms and what else I hear in the S-Bahn and in discussions ...

Find out more - our books on the subject

  • book review




    book review




    book review




    book review




    book review

  • book review




    book review




    book review




    book review




    book review

  • book review




    book review




    book review




    book review




    book review

  • book review




    book review




    book review




    book review




    book review

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with * .

Ja, I would like to be informed about the latest promotions and offers via Newsletter be informed.

I hereby accept the Debate Rules and the Privacy policy with the possibility to contradict the use of my data at any time.

EnglishDeutsch
error: warning The content is protected!